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Beam expands to Malaysia; about 200 e-scooters now available for rent in KL

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Rides start at RM2.50 (S$0.80) and cost an additional 30 sen for each extra minute. PHOTO: The Star/Asia News Network

 

 

Singapore personal mobility startup Beam has kicked off its e-scooter service in Kuala Lumpur with about 200 vehicles.

シンガポールのパーソナルモビリティスタートアップのBeam200のスクーターとともにクアラルンプールでEスクーターサービスを開始する。

 

 

Beam corporate affairs vice president Christopher Hilton says the e-scooters will be available at various designated parking areas in Bukit Bintang, Lot 10 mall and Mont Kiara township.

Beamの企業担当副社長のクリストファー・ヒルトン氏は、EスクーターはBukit BintangLot10モールや、Mont Kiara townshipなどで駐車エリアがいくつも指定されており、利用可能になるであろうと述べた。

 

 

He says the areas were selected because of high foot traffic, wide walking paths, and distance to public transport.

そのエリアは、徒歩の人で混雑しており、広い歩道を持ち、公共交通機関まで距離があるという理由で選ばれた。

 

 

"Users won't need to park the e-scooters anywhere specific, as we believe the most natural way is for people to stop the ride where they choose," he said at the launch.

「ユーザーは何処か特定の場所でEスクーターを駐車する必要がなく、人々が選んだ場所でとめることがもっとも自然だと我々は信じている。」と彼は初めに述べた。

 

 

However, the company is hoping to offer more parking spaces by working with businesses and shop owners that would prefer more traffic. For parking responsibly, the user will be given a discount on the next ride, he said.

しかしながら、その企業はより多くの交通を好む、店舗オーナーや会社とともに働くことにより、より多くの駐車スペースを提供することを望んでいる。駐車責任のために、ユーザーは次の乗車に割引を与える。と彼は述べた。

 

 

To use the e-scooters, customers will have to download the app, turn on Bluetooth and mobile data, and enter their credit/debit card details. Customers also get general liability and personal insurance while using the service.

Eスクーターを使用するために、カスタマーはアプリをダウンロードしなければならず、Bluetoothとモバイルデータ通信をオンにし、クレジットカード、デビットカードの詳細を入力する必要がある。カスタマーはまた、サービスを利用する上での法的責任や個人保険にも加入する。

 

 

The rides start at RM2.50 (S$0.80) and cost an additional 30 sen for each extra minute. The e-scooter speed is capped at 20kph and helmets are not mandatory though the company encourages its customers to use one. It's also looking at providing a helmet with the vehicle.

その乗車は2.5リンギット(0.8ドル)から始まり、分単位で30セン追加でかかる。Eスクーターのスピードは、20kmに制限されており、会社が使用を奨励しているだけで、ヘルメットの着用は義務ではない。それはまた、スクーターとともにヘルメットも提供される。

 

 

Hilton says the vehicles are tracked using the rider's smartphone and an IoT (Internet of Things) device on the e-scooter.

その車は使用者のスマートフォンと、Eスクーターの機械のIoTを使うことで追跡されているとHiltonは述べている。

 

 

A geofence is in place to make sure riders don't park the e-scooter beyond the designated area - those who do will be charged an RM5 "pick up" fee.

指定されたエリアである地理上のフェンス内でEスクーターを駐車しなかったと確認した場合、5リンギとのピックアップ料が上乗せされる。

 

 

The e-shooters can travel a distance of 45km to 50km or about four to five trips before needing a recharge. Hilton claims that the vehicles are checked regularly by marshals for safety and will be brought in for maintenance after every 300 rides.

Eスクーターは再度充電が必要となる前に、約4,5回、45km~50kmの距離を旅行できる。その車は、安全を頻繁にチェックされ、300回の乗車ごとにメンテナンスに出される。とHilton氏は述べた。

 

 

He says that the e-scooters were "quietly" introduced a few months ago and so far the service has clocked over 15,000 rides, and the app has been downloaded 10,000 times.

The company is also in talks with Kuala Lumpur City Hall (DBKL) to expand its operation area and for additional parking spaces. It's also approaching law enforcement bodies to deal with e-scooter thefts.

Eスクーターは数か月前にひそかに紹介され、いままで、15,000回もの乗車が記録され、10,000回アプリがダウンロードされている。その企業はまた、稼働エリアや駐車スペースを拡大するために、クアラルンプールシティホールとも話を進めている。更にEスクーターの泥棒に対処するため、法執行機関にもアプローチしている。

 

 

 

Cited from

www.asiaone.com