AirAsia aims to sell more than flights
AirAsia Group Bhd., Southeast Asia's largest budget carrier, wants to sell more than cheap flight tickets.
東南アジア最大の予算を有するAirAsiaグループは、安い航空券よりももっと売りたいものがある。
AirAsia is talking to potential partners to build an e-commerce app that it wants to see overtake the size of its airline business, Group Deputy Chief Executive Aireen Omar said in an interview. The carrier, which gets about 1 billion ringgit ($240 million) revenue a year from its current booking engine, expects to earn 20 times more as it expands into an app that will offer lifestyle goods and services.
AirAsiaは、航空会社の規模を上回る、電子商取引アプリの開発のため、可能性をもつパートナーと話していると、グループの副社長のAireen Omar氏はインタビューで述べた。現在ブッキングしているエンジンからの1年間の歳入が約1億リンギットであるキャリアは、ライフスタイルのグッズやサービスの提供をアプリに拡大させていくと、20倍以上の稼ぎが出るとしている。
"This will be bigger than the airline itself," Aireen said at her office at the Kuala Lumpur International Airport. "There's a lot you can do in just one app and that's what we are trying to do with our travel and lifestyle app."
「これは、航空会社よりも大きなことである。」とクアラルンプール国際空港の彼女のオフィスで述べた。「たった一つのアプリから多くのことができ、我々は、旅行とライフスタイルのアプリを一緒にしようとしている。
The budget airline, which carries 100 million passengers annually, is bolstering its digital capability to tap a regional e-commerce market that's set to increase threefold to $240 billion by 2025, CEO and Founder Tony Fernandes said last month. Premium carriers Singapore Airlines Ltd. and Cathay Pacific Airways Ltd. are already turning to onboard duty-free sales to boost revenue, while AirAsia's app will also offer everything from hotel bookings to beauty products and dinner vouchers.
所有している航空機は年間1億人の乗客を運び、2025年までに3倍の2400億ドルまで地域の電子商取引市場を拡大するためのデジタル機能を強化していると、CEOのTony Fernandesは先月述べた。シンガポール航空と、キャセイパシフィック航空はすでに歳入の増加のため、機内での免税セールに切り替えている。一方、エアアジアのアプリもまた、ホテルのブッキングから美容品、夕食のバウチャーまで、全てを提供している。
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